ELAN: wdrożenie w firmie innowacji produktowej w postaci stelaża do łóżka oraz innowacji procesowych


Projekt firmy ELAN skupił się na przeprowadzeniu szczegółowego audytu wzorniczego i wypracowaniu kompleksowej strategii, która uwzględnia wprowadzenie nowej, znacznie ulepszonej wersji stelaża do łóżka (projektowanego pod własną marką) przy użyciu wcześniej niewykorzystywanych technologii. Analiza obejmowała aspekty biznesowe, marketingowe i produkcyjne, dzięki czemu zespół wytyczył kierunek rozwoju wzornictwa w przedsiębiorstwie, zalecając m.in. poprawę identyfikacji wizualnej i stworzenie profesjonalnej infrastruktury sprzedażowo-promocyjnej (sklep internetowy, materiały projektowe). Wdrożenie innowacyjnego produktu ułatwią nowo zakupione maszyny i urządzenia (np. laser do rur i profili, zrobotyzowane stanowisko spawalnicze), a całość działań ma na celu zwiększenie atrakcyjności oferty firmy i umocnienie jej pozycji rynkowej.
– Audyt i strategia wzornicza
– Projektowanie produktu (projektowanie, budowa i testowanie prototypu)
– Zakup maszyn (m.in. laser do rur i profili, wózek widłowy elektryczny czterostronny, zrobotyzowane stanowisko spawalnicze, giętarka do rur i profili, tokarka CNC)
– Działania wspierające wdrożenie rekomendacji wzorniczych w przedsiębiorstwie (m.in. odświeżenie strony internetowej, materiały biurowe, media społecznościowe, korekta logo i księga znaku)
Działania wspierające wdrożenie rekomendacji dla nowego produktu (m.in. nowa dedykowana strona z konfiguratorem stelaża i sklepem internetowym, narzędzia do wprowadzenia produktu na rynek, stworzenie indywidualnej nazwy produktu i key visual, materiały dla projektantów)